Šilhavý: Jeden zápas nerozhodne, jestli je naše práce dobrá či ne

07.12.2017 22:54 - Aktuality
Jaroslav Šilhavý (© slavia.cz)
 
Trenér slávistických fotbalistů Jaroslav Šilhavý si nemyslí, že dnešní porážka 0:1 s Astanou, po které Pražané nepostoupili do jarní vyřazovací fáze Evropské ligy, ovlivní jeho pozici u týmu. Na pátek má kouč červenobílých domluvenou schůzku s novým sportovním ředitelem klubu Janem Nezmarem.

"Teď mě nejvíc trápí dnešní zápas, který jsme prohráli a tudíž nepostoupili. Platí to, co jsem říkal včera. Jeden zápas nerozhodne o tom, jestli naše práce je špatná nebo dobrá," řekl na tiskové konferenci Šilhavý.

O den dříve prohlásil, že spekulace o jeho budoucnosti na lavičce Slavie ovlivňují tým. Zároveň naznačil, že zpochybňování jeho pozice vychází i zevnitř klubu. Dodal, že se sejde s vedením a musí si vše vyjasnit.

"Zítra jsme domluveni s Honzou Nezmarem, máme mít dopoledne schůzku. Tam se asi dozvíme víc, kdy bude případně další. Datum nebo den, kdy by měla být nějaká velká schůzka, to ještě nevím," uvedl Šilhavý.

Tým převzal vloni v průběhu podzimu a Slavii nečekaně dovedl až k mistrovskému titulu. Navíc s ní vytvořil rekordní sérii 36 ligových zápasů bez porážky. Ta ale skončila a Pražané po podzimu ztrácejí v domácí soutěži propastných 14 bodů na vedoucí Viktorii Plzeň.

"Mnozí odborníci říkají, že Slavia teď je horší, než byla v titulové sezoně. Ale to si nemyslím, to je naopak. Možná jsme začali hrát víc kombinačně," uvedl Šilhavý.

"V minulé sezoně jsme byli víc přímočaří, dávali jsme góly v 90. minutě, ubojovali jsme to. Dneska tam přibyla větší kvalita. V minulé sezoně nám to tam v závěru padalo, teď nás bohužel celý podzim provází neproměňování šancí. V lize jsme tím přišli o hodně bodů a teď i o postup v Evropské lize," dodal Šilhavý.

Připustil ale, že tým se po letních změnách a příchodu zahraničních zvučných jmen nepodařilo zavčas dostatečně sehrát. "Asi to nešlo tak rychle, jak jsme si všichni představovali. Vize nového vlastníka jsou velké. Když jsme získali minulý ročník titul, ještě se posunuly. Chtěli jsme být v Lize mistrů, nejen v Evropské lize, proto se dělaly ty změny," řekl.

"Není jednoduché každý půlrok zařazovat nové hráče, v létě přišlo docela dost kluků zvučných jmen. Dávali jsme to dohromady, ukázalo se, že ten čas úplně nestačil, aby to fungovalo, jak jsme si představovali. Proto teď nastává období, kdy si řekneme, co bylo dobré, co špatné a co bude dál," dodal kouč.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2037
Komentáře (73 / 0 nových)
M1ck0
07.12.2017 22:55
#
Takticky nezvládnutý (opět). Vyhodit
ManUnited
07.12.2017 23:10
#
Hm jak ty vochlasty z Plzně nemám rád tak za to co dokázali maj můj respekt naopak Slavie to grandiózně pojebala což v důsledku bude znamenat konec Šilhavýho a angažování Trpšie mám obavy o fotbal v Liberci
20DollarsInMyPocket
07.12.2017 23:14
#
No právě, jeden zápas ne, ale celý podzim ano.
C-M@ster
07.12.2017 23:21
#
Zůstáne
Skončí

Za mě:
pepinho2
07.12.2017 23:31
#
Rarášek
07.12.2017 23:39
#
Podle mě už je stejně připravenej Trpišovský.
Nr.Nobody
08.12.2017 07:37
#
Taky si to myslim a to uz pred zapasem s Astanou..
Josifek
08.12.2017 07:52
#
Snad ne..
Nr.Nobody
08.12.2017 07:37
#
KingMaster13
08.12.2017 10:17
#
REPLIKATOR
08.12.2017 11:47
#
Mass
08.12.2017 13:30
#
Při první známce problémů vyhazovat? Za mě
!!!OCIP_KINAB
08.12.2017 23:03
#
db18
10.12.2017 21:36
#
Beči
07.12.2017 23:33
#
Šilhavý je dobrý trenér a vždycky jsem ho obhajoval, ale podle mě teď Slávka potřebuje nový impuls. Nejlepším možným řešením by asi bylo přivést k Nezmarovi i Trpišovského a Šilhavému buď dát v rámci Slavie jinou pozici, nebo jednoduše propustit, kvality má, takže o nabídky by jistě nouze neměl.
Rarášek
07.12.2017 23:39
#
Šilhavý není špatný trenér, ale ne pro top tým, a ne dlouhodobě.
Mass
08.12.2017 13:31
#
Takže do repre?
dave30
08.12.2017 07:14
#
Jsem přesvědčený, že už má místečko nachystané - reprezentace. Číňané pošlou peníze na vyplacení Jarolíma a mají po problému, co se Šilhavým.
Beči
08.12.2017 10:14
#
Tak co si budeme povídat, horší než Jarolím by určitě nebyl
dave30
08.12.2017 11:50
#
Já s tím problém také nemám
žloudek
08.12.2017 17:47
#
Šilhavý je dobrý trenér tak na naši ligu pro tým co může spíše jenom překvapit a moc se od něj nečeká na nějakou vyšší úroveň nemá. Slavia potřebuje trenéra, který s ní bude hrát ofenzivní kombinační fotbal spíše po zemi a ne bezduchou nakopávanou na Škodovku. Peníze na hráče mají, tak není důvod hrát fotbal, který patří do minulého století. Bohužel se obávám, že Trpišovský nebude taky to pravé ořechové.
PaulinhoTheGunner
07.12.2017 23:33
#
nani92
07.12.2017 23:34
#
má pravdu, to rozhodlo 6 zápasov v EL + neviem koľko máte kôl v lige, ktorú nevyhrajú
r.mrazik
07.12.2017 23:38
#
No...kvalda do LM,domaci liga i EL je teda nic moc....ze by to teda melo byt jen o jednom zapase?
Hawkcz
08.12.2017 00:00
#
Hlavně ta tvoje taktika je naprosto ubohá, a to dlouhodobě.
mayday
08.12.2017 00:17
#
Ve Slavii by se měli modlit, že snad aspoň ten Nezmar tomu rozumí a viděl ty kopyta, co tam například dnes hráli a podle toho udělají kádr. Protože s Frydrychem, Zmrhalem, i s tím Jugasem, s Lastuvkou, s tím poháry hrát nelze. V lize to na ty kopáče z Jihlav a Jablonců třeba stačí, ale v pohárech je to děs a bída.
Beči
08.12.2017 01:08
#
Tak zrovna Jugase bych určitě nezmiňoval.
Momo9
08.12.2017 08:13
#
Co na něm vidíte pořád? Soubojově to uhraje přesně proti těm Jihlavám a pod., ale jak je třeba hrát pozičně a fotbalově, viz. Evropa, tak je to podprůměr
mayday
08.12.2017 08:47
#
Přesně. Viz včera, byl tam balon do vápna, myslím Kabananga špatně zpracoval, odrazilo se to k Jugaosovi. Ten měl metr dva prostor, ale jediný co ho napadlo, napálit to přímo tam, kam byl otočenej. Ze to pálí do hráčů nedomyslel. Samozřejmě trefil Labanangu zpátky do kolena a bylo štěstí, že nebyla šance.
Hawkcz
08.12.2017 09:21
#
Mass
08.12.2017 13:34
#
Pomalej, neobratnej , spolupráce s Delim vázne, určitě horší než Lüftner. Jako třetí stoper do ligy ok, ale v EL bylo vidět, že na ní nemá.
Hawkcz
08.12.2017 09:21
#
ratusek
08.12.2017 05:54
#
Ale rozhodne Jardo navic tech zapasu bylo mraky. A hlavne jste jen o kousek pred tragickou Spartou a pohary stejne nehrajete
Juventus
08.12.2017 06:18
#
Silhavy,jugas,zmrhal,rotan,altintop,stoch ven
Mass
08.12.2017 13:35
#
Stoch určitě ne
Melda
08.12.2017 07:00
#
Kdo vydrží déle Šilhavý, nebo Strama?
Hawkcz
08.12.2017 09:21
#
Strama
dondinho
08.12.2017 09:27
#
Což bude důkaz o demenci vedení obou klubů.
Hawkcz
08.12.2017 10:55
#
Jo souhlas, myslim ale že pozice Šilhavýho je křehčí a vedení ho klidně odvolá, což si osobně myslím že se přes zimu stane.
Bakary3
08.12.2017 07:02
#
to je pravda, že jeden zápas ne, ale těch spoustu zápasů se špatným výsledkem i hrou už jo..

Včera to byla absolutní katastrofa.
Jak to tak vypadá, asi Jarda musí jít.., neštval by mě nepostup, kdyby hráli dobrej fotbal a nějakou shodou okolností, smůlou.. to prostě nevyšlo.
Ale na hře Slavie je prostě vidět, že nejdou na hřiště s tím, že budou dominovat, ale že to nějak ukopou.

Z hráčů něco odvedli snad jen stopeři, Souček (!!!) a Danny..
Jinak Míša Frydrych hrozný (ale nezatracoval bych ho, bude super stoper, jen jestli chce Slavia trochu přerůst ligu, nemůže hrát beka), Sobol taky hrozný (ale potenciál v něm je..., teď bych toho využil a koupil ho za pár šupů ), Rotaň bez komentáře, nemá ve Slavii co dělat.., Zmrhala se snad už podaří prodat... Laštůvku poslat kamkoliv..

Takže jak píšu, pryč Laštůvka, Zmrhal, Rotaň, Altintop, při dobrých nabídkách i Škoda, Deli, Ngadeu (toho už nahradil Souček).

Přivést kvalitního golmana, ne sněhuláka (škoda, že Hanuš už je v Jablonci), líbil se mi ten Čelůstka a Hloušek, jak psal Bobřík.., kvalitní křídlo, vzít zpět Mingazova (doteď nechápu, proč šel pryč) a PROSÍM, kupte útočníka, co umí s míčem, dokáže se s ním otočit, udělat víc než tři doteky a aspoň obejít tréninkovej kužel.

Uklidňuje mě příchod Nezmara, protože jinak bych se hodně bál, co se bude dít...

Dovětek - dočetl jsem preview a pobavili mě stále neunášející baníkovci
remeslnik
08.12.2017 09:59
#
Konečně příspěvek, co má hlavu, patu i logiku. Ještě snad bych k tomu, s čím se má něco udělat, pokud by to šlo, je Jugas. Neustále přesvědčuje o tom, že to není fotbalista pro větší soutěže, přinejmenším zatím. Je to prostě silový kopáč. Nemá fotbalové myšlení, ani techniku. Takový typ hráče se hodí tak pro třetí angl. ligu, a to prosím píšu jako člověk, který mu fandí a byl by rád, kdyby se co mu chybí doučil.
Bakary3
08.12.2017 10:35
#
Tojo, na druhou stranu, než přišel do Slavie, neměl vůbec zkušenost s velkýma zápasama a to v nějakých 25 letech musí být vidět, mladší kluk by se asi přizpůsobil rychleji..

Techniku ani myšlení nemá, když bude ale vyhrávat souboj za soubojem, až tak by mi to nevadilo a myslím, že pro Slavii může být prospěšnej.

Ale - kdyby přišla dobrá nabídka, klidně se prodat může, je nahraditelnej a třeba zrovna Frydrych si myslím, že toho stopera odehraje i líp.
remeslnik
08.12.2017 20:14
#
Frydrych ne, sledoval jsem ho v několika zápasech, jsou chvíle (nemyslím celé zápasy, ale fakt chvíle) , kdy zahraje spolehlivě, ale má i dost tragických momentů, které dokáží ovlivnit zápas. A taky to je smolíček, nemá kliku.
Cukroušek
08.12.2017 15:42
#
Me bavi jak si tady nedavno znicil x klavesnic na tema jak nikoho nezajimame... a stejne si nas zase vezmes do huby
grumpa
08.12.2017 07:31
#
Jeden zápas ne, ale tohle byl klíčový zápas a ten naopak ano. Že se klopýtne, to se stane. Ale jestli je tým dobře připravený ukáží právě klíčové zápasy sezóny a kritické chvíle v nich.
ttopi
08.12.2017 08:30
#
To není tak úplně pravda. Je to strašně obehraná fráze.

To si fakt myslíš, že tým se může nějak speciálně připravit na jeden "důležitej" zápas? Ne. Tým hraje celej rok ligu, kde je důležitej každej zápas, to samé zbývajících 5 zápasů, které Slavia odehrála ve skupině. Na jeden konkrétní zápas se musí sejít aktuální forma hráčů, či soulad jiných parametrů. A jako trenér můžeš připravit hráče jak chceš, ale ještě je tu soupěř, kterej se může připravit prostě lépe - to ale neznamená, že ty jsi svůj tým připravil špatně. Slavia postoupit samozřejmě měla, to je bez debat, ale tadyty fráze, jako že někdo (teď nemyslím konkrétně Šilhavýho, ale tak obecně) to takticky nezvládl, nebo že svůj tým nepřipravil na jeden zápas, to je hrozný. Ta příprava vypadá furt stejně, ať jde o jakejkoliv zápas.
TheTopFootbaler
08.12.2017 08:50
#
Nerozhodne o tom, zda je ta práce kvalitní, nebo ne. Ale rozhodne o tom, jestli je užitečná. A užitečná práce je dobrá práce.
verv
08.12.2017 09:35
#
Zajímavý, že mluví dost podobně jako Strama(viz třeba poslední odstavec), ale ten za ty svoje řeči schytával hroznej výsměch. A teď ticho.
Rišan
08.12.2017 09:56
#
Šilhavý už začíná žvanit jako jiní trenéři, kteří ztrácejí půdu pod nohama. Věřil jsem, že to Slávie doma proti průměrné Astaně uhraje a se dvěma postupujícími kluby se přiřadíme k první desítce zemí. Nevím co se ve Slávii děje, ale tenhle ubohej potrat jim nikdy nezapomenu. Po posledních výsledcích musí Šilhavý odejít, pak se dá řešit ostatní. Již před pohárovou sezónou jsem napsal, že Zlín do EL nepatří, Sparta se z něj vyřadila sama, teď se ukázalo, že Slávie zase nepatří do play off EL, takže jediným stéblem jehož se můžeme chytat je Plzeň a to je zhklamání tohoto ročníku. Přitom nejen již odepsané 13. Holanďany ale i 12. Švýcary (pokud klopýtne Basel) a 11. Rakušany (nebude-li se dařit Salzburgu) jsme měli na dosah!
RickNash
08.12.2017 10:10
#
Slávie musí hlavně najít kostru týmu, začít to stavět na hláčích, kteří budou hrát (skoro) každej zápas, k nim pak přivádět typologicky vyhovující "doplňky". Přitom ta kostra tam podle je víc než slušná a i na Evropu dostačující, jenom teda pohříchu málo sehraná: Deli, Bořil, Souček, Hušbauer, Stoch, Necid(?).
No zima snad kromě odchodu Šilhavýho přinese i menší čistku v kádru (Halil, Zmrhal, Flo, Rotaň) a pro vykrystalizování sestavy bude nějakej čas.
Blbý pro Slávii je, že bude muset řešit i pozici gólmana a že (kvůli neschopnosti vyhrávat venku) nebude mít novej kouč žádnou dobu hájení v tom smyslu, že by měl pár bodů náskok na třetí místo. To, že je Slávie pět bodů od pátýho místa, znamená nutnost okamžitýho sbírání bodů.
Já bych na místě Tvrdíka šel do českýho trenéra - Trpiš, Hapal, Zeman anebo Jarolím, kterej by se toho podle mě zhostil nejlíp.
mayday
08.12.2017 10:42
#
Konkrétně to točení sestavy nezvládl vůbec, točil to až nesmyslne opatrně, jak kdyby ti hráči nezvládli hrát ob 14 dní 2-3 zápasy v kuse. Hušbauer to řekl dobře tak měsíc zpátky.
ratusek
08.12.2017 10:57
#
Vy jste sadisti? Vam jednou Jarolim nestacil? Zeman k vam nepujde a Trpis s Hapalem nevim zda vas vytrhnou.
žloudek
08.12.2017 17:59
#
Tak pokud se chtějí ocitnout zase v nějakých sračkách a třeba i sestoupit určitě by ten Jarolím nebyla tak špatná volba.
P-forhill
08.12.2017 11:13
#
Padají známá jména, kdo by ho mohl vystřídat...ale já bych dal klidně šanci Kozlovi...slávista, nebojí se hrát svůj styl...za mě určitě on
žloudek
08.12.2017 18:01
#
Taky mi tam třeba více sedí ten Kozel, než třeba Trpišovský.
exot12
08.12.2017 12:49
#
Myslím, že väčšina z Vás a žiaľ asi aj funkcionárov predstavuje fungovanie klubu asi ako nejakého online manažéra. Padajú tu úplne náhodne mená trénerov bez nejakej myšlienky, žiaľ takto uvažuje aj väčšina funkcionárov!
Klub by mal mať najskôr víziu čo chce hrať a podľa toho hľadať trénera! Toto si uvedomili funkcionári v Žiline, Trenčíne a Plzni a možno konečne aj v Trnave. Keď dovoláte trénera, potrebujete trénera s podobnou filozofiou pretože väčšina nie je Pep, že dokážu prerobiť hráčov na iné posty. Takže skôr než odvolajú Šilhavého, tak by si mali uvedomiť čo chcú hrať a kto je schopný naplniť túto filozofiu. Nie odvolať a potom hľadať nejakého trénera!
Tonynko92
08.12.2017 12:52
#
souhlas s tebou
Chim
08.12.2017 13:10
#
Ale Křéťa to hraje jinak!
Mass
08.12.2017 13:42
#
jawor
08.12.2017 13:47
#
Od toho tam je snad nově Nezmar.
Kang & Kodos
09.12.2017 15:00
#
Co v Plzni? Tam v mezidobí bez Vrby zkusili dva trenéry ročně. A podoný mu teda moc nebyli.
Blasphemer
08.12.2017 14:51
#
Je fajn se dívat, jak slávisti otočili. Na začátku sezóny bůh, o jehož odvolání se nemohlo mluvit ani v legraci... a teď už ho sami posílají do prdele.
verv
08.12.2017 14:59
#
však to je logický ne? na začátku sezóny byli mistr a hráli o LM, teď jsou bez šance na titul a venku z pohárů.
andrew96
08.12.2017 16:49
#
A co je na tom divného, že po 4 měsících změnili názor?
muzajs
08.12.2017 18:23
#
Já nevím, jestli jsi si toho všiml, ale až do derby to tak špatný nebylo. Teď je potřeba ten manšaft zase nahodit a já se obávám, že to Šihlavý nedá. Takže pro mě je na tyhle debaty, případně činy optimální doba.
KingMaster13
09.12.2017 10:12
#
Tak zase chtěli jsme mu dát šanci. To o nás taky něco svědčí. Na Spartě od nějakého 5. kola byl proti Stramovi bojkot. Nicméně tou Astanou pohár přetekl. Takovouhle šanci na postup už taky dlouho nemusíme mít.
Snatus
08.12.2017 16:15
#
"Možná jsme začali hrát víc kombinačně" - To byl u toho sjetý? Celý zápas byl o tom, že se nakopával balon, ve středu hřiště nebyl hráč, co by vymyslel nějakou smysluplnou akci. Byl tam sice Danny, ale jeho jediná aktivita byla, že si v hloubi pole vzal míč, přešel přes záložníka a pak narazil na obranný val, a tak to poslal do strany. Jestli je kombinační hra to, že si obránce a křídlo vymění balon, tak to je taktika jak řemen. Přál bych teda Slavii, a i Spartě něco lepšího než co mají teď.
remeslnik
08.12.2017 17:27
#
Hodně našich (českých) hráčů je vysokých, rychlých, tvrdých, ale málokdy vše dohromady a hlavně jim chybí fotbalové kombinační myšlení a taky míčová technika potřebná k přejítí 1-1 anebo aspoň odvaha k tomu. Kolikrát to vypadá, že trenéři nabádají hráče v tísnivých situacích aby to toho práskli kamkoliv, než aby se snažili tu situaci uhrát fotbalově. Pět. šest dobrých přihrávek za sebou bývá problém.
A ještě jeden poznatek. Plzeň je letos z našich klubů daleko nejlepší jak v lize, tak v mezinárodních soutěžích. A to má, na rozdíl od jiných ambiciózních klubů, výlučně (až na dva slováky) naše české hráče. Takže jde to, dají se najít a dá se s i nimi něco uhrát, jen najít toho správného trenéra.
Snatus
08.12.2017 18:01
#
I ted má Slavie a Sparta ohromnou kvalitu, jen to musí poladit kvalitní trenér.
žloudek
08.12.2017 18:08
#
Já si naopak myslím, že většině našich hráčů chybí právě dost i ta rychlost a pořádná kondice, ale oni ji ani nemají kde pořádně získat, protože u nás se nehraje vůbec v žádném tempu a hra se neustále kouskuje, a když přijde trenér jako byl třeba Hřebík, který je na trénincích prohání, tak se mu polovina kádru vzepře a je po srandě, je to takový začarovaný kruh.
muzajs
08.12.2017 18:13
#
Jo - taky mě ta věta zarazila a taky si pod pojmem kombinace představuju něco jinýho. Kombinaci jsme naposled hráli pod Jarolímem, paradoxně s Necidem na špici.
!!!OCIP_KINAB
08.12.2017 23:33
#
Sám řekl, že Slávie zařazuje každý půlrok nové hráče a on je v tom zřejmě dost bídný a naopak Trpišovský je v tom nejlepší což prokazuje v Liberci takže za mě jasné řešení!
remeslnik
09.12.2017 10:44
#
Jenže každý se k přestupu ukecat nedá. Pro někoho jsou priorita peníze, pro někoho jistota klidu na práci. Trpiš není typ trenéra jako Strama, Jarolím apod., kteří chodí tam, kde jim nabídnou dočasnou práci. On je spíš koncepční trenér. A takový to bude mít na stresovém horkém trenérském křesle, jako je v obou pražských SS těžké. Tam chtějí výsledky hned. Třeba se nakonec ukecat nechá. Slávka udělala geniální tah, že angažovala jako návnadu na udičku Nezmara, pravou ruku Trpiše.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.